پایه پنجم ابتدایی تاریخچه ی جانداران


پایه پنجم ابتدایی تاریخچه ی جانداران

جمهوری اسلامی ایران

وزارت آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش استان ...........

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان ...........

 

 

عنوان درس پژوهی

پایه پنجم ابتدایی تاریخچه ی جانداران

آموزشگاه .............

سال تحصیلی ...........

 

طرح درس

عنوان تدریس :تاریخچه ی جانداران

مدت تدریس : 45 دقیقه

پایه و مقطع : پنجم ابتدایی

محل تدریس : کلاس

تعداد فراگیران :20 نفر ( 5 گروه 4 نفری به صورت انتخابی )

روش تدریس : همیاری و اکتشافی

 

اهداف کلی :

تاریخچه ی جانداران

اهداف جزئی :

فراگیران بتوانند با تاریخچه ی جانداران آشنا شوند .

اهداف رفتاری :

1) فراگیران بتوانند مرحله به مرحله ی پیداش جانداران را به ترتیب نام ببرند . (دانشی )

2) فراگیران بتوانند در گروه همکاری کرده و به نظرات دوستان خویش احترام بگذارند .( نگرشی )

3) در فعالیت های گروهی به صورت هماهنگ باگروه فعالیت کنند .(مهارتی )

مواد آموزشی : فیلم کوتاه از تاریخچه ی جانداران _ عکس

رفتار ورودی :

سلام و برقراری ارتباط _ حضور و غیاب

ارزشیابی ورودی :

دو ایستگاه تفکر در صفحه های 54 و 55 که جلسه قبل از فراگیران خواسته شده بود حل شود به عنوان ارزشیابی ورودی قرار می گیرد . به صورت رندوم فراگیران را صدا کرده برای خواندن پاسخ هایشان و در آخر جواب درست توسط معلم داده می شود .

ایجاد انگیزه :

ابتدا با پخش یک فیلم کوتاه از پیدایش مرحله به مرحله ی جانداران در آن ها ایجاد انگیزه می کنیم .

اجرای تدریس :

در این مرحله از فراگیران خواسته می شود تا با همگروهی های خود مشورت کرده و آن چه را که از فیلم برداشت کرده اند را برای هم کلاسی های خود بازگو کنند و معلم فراگیران را راهنمایی می کند تا خود آن ها مراحل را کشف کنند سپس معلم گفته های فراگیران را تکمیل کرده .

سپس معلم عکس ها را که بیانگر هریک از مراحل پیدایش جانداران است به گروه ها داده و از آن ها خواسته می شود تا به کمک هم گروهی های خود عکس ها را به ترتیب مراحل پیدایش بچینند و هرکدام از مراحل را برای یکدیگر توضیح دهند و معلم باید رفتار همه ی فراگیران و مشارکتشان در گروه را زیرنظر بگیرد و در صورت لزوم در کار گروه ها مداخله و شرکت داشته باشد .

ارزشیابی تکوینی :

در این مرحله معلم مراحل پیدایش را به صورت نامرتب روی تخته

می نویسد و به صورت رندوم از هر گروه یکی را انتخاب کرده تا مراحل را به ترتیب شماره گذاری کرده و پای تابلو بنویسند .

رفع نقص و مرور درس :

در مرحله قبل اگر فراگیران در تشخیص مرحله ای مشکل داشتند با مرور آن قسمت از درس رفع نقص می کند و در صورت نیاز درس را مرور می کند .

ارزشیابی پایابی :

معلم مراحل پیدایش جانداران را به صورت زنجیزه روی تابلو نوشته و بیشتر مراحل را خط چین می گذارد و از فراگیران می خواهد تا این زنجیزه را روی برگه ای نوشته و جاهای خط چین را تکمیل کنند و تحویل معلم دهند .

 

تکلیف خلاقانه :

از فراگیران خواسته می شود از هر مرحله از پیدایش جانداران عکس پیدا کرده و به ترتیب بر روی مقوا چسبانده جلسه بعد همراه خود بیاورند .


مبلغ قابل پرداخت 17,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 559

دیدگاه های کاربران (0)

نمونه درس پژوهی مقاله درس پژوهی درس پژوهی چیست؟ اهداف درس پژوهی موضوعات درس پژوهی تعریف درس پژوهی فواید درس پژوهی کتاب درس پژوهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما